מערכת CRM אינטרנטית, המכונה גם מערכת CRM מקוונת, הינה מערכת CRM המאוחסנת על שרת האפליקציות של ספק התוכנה, והלקוחות, שרכשו רשיונות תוכנה, מקבלים את שירותיה דרך הרשת. בכך שונה מערכת כזו ממערכות CRM מסורתיות, המותקנות על שרתי הלקוח.
באופן מסורתי, מערכות ה-CRM הנייחות שלטו עד כה בשוק ה-CRM, והן עדיין ברירת המחדל של רבים מהארגונים הגדולים והמסועפים, היכולים להקדיש מאות שנות אדם לתהליכי הטמעה, קסטומיזציה ותפירה אישית של התוכנה לצרכיהם. העתיד, עם זאת, שייך למערכות האינטרנטיות, המהוות פתרון חכם, גמיש וזריז לארגונים מסדר גודל קטן ובינוני. כמו כן קיימות מערכות CRM אינטרנטיות הכוללות מודול הנהלת חשבונות מובנה.
מערכת CRM אינטרנטית הינה אלטרנטיבה מצויינת וזולה, המהווה בשורה של ממש לעסקים קטנים ובינוניים, שלא יכלו עד כה לעמוד בעלויות הכרוכות ברכישת מערכתCRM , בהטמעתה ובאחזקתה. מערכת CRM אינטרנטית מקנה לעסקים מסדר גודל קטן ובינוני יתרון תחרותי, המאפשר להם להכנס לזירה של העסקים הגדולים מצוידים במיטב הכלים והמידע, גם מבלי לפנות לנושא תקציבי ענק.
החיסכון הכספי של מערכות אלו מתבטא לא רק בהוצאות הישירות הכרוכות ברכישת המערכת עצמה ובתמיכה בתהליך הטמעה יקר במונחי זמן וכסף, אלא גם בחסכון בקניית ציוד היקפי כשרתים יקרים (התופסים גם שטח אחסון רב), הדורשים אחזקה שוטפת, לרבות גיבויים, תיקונים ושדרוגים, המתבטאים בניפוח ההוצאות של מחלקת ה- IT. מערכת CRM אינטרנטית אינה מצריכה שדרוג של מחשבי המשתמשים למחשבים חזקים באופן מיוחד והיא נותנת לארגון ראש שקט מדאגות, מאחר והנתונים שבה לעולם אינם הולכים לאיבוד.
מערכת CRM אינטרנטית הינה, בראש ובראשונה, מערכת ניהול קשרי לקוחות גמישה, זמינה ונגישה. ניתן להכנס למערכת ולעבוד עליה בכל זמן ומכל מקום בעולם בו יש חיבור לאינטרנט, וזהו כמובן יתרון משמעותי לעסקים בינלאומיים ולאנשי מכירות, שיווק ותמיכה טכנית, הנמצאים מרבית מהזמן בנסיעות ובשטח ורוצים להשאר מעודכנים ולהוציא לעצמם דוחות, חיתוכים ונתונים הנחוצים לייעול עבודתם. כמובן שהמערכת מאפשרת לכל עובד גישה מהבית, וכל זאת תוך אבטחה והגנה מוחלטת על סודיות הנתונים.
יתרון משמעותי נוסף של מערכת CRM אינטרנטית הינו מהירות ההטמעה שלה בארגון. המערכת מגיעה מוכנה לעבודה, כשבתוכה כבר מובנים תהליכים סטנדרטיים, המתאימים לרוב העסקים וניתנים להפעלה במהירות. כל שנדרש על מנת להטמיע את המערכת בארגון הינו ביצוע של אתחול ראשוני מהיר וקצר, שלאחריו המערכת מותאמת לשיטות העבודה של הארגון. כמו כן, אין צורך בהתקנות – המערכת זמינה ללקוח להתחלת העבודה מיד עם קבלת רשיונות השימוש, וגם שדרוגי המערכת בעתיד הינם שקופים ללקוחות ומבוצעים עבורם על ידי ספק התוכנה דרך הרשת.
יתרון זה בא לידי ביטוי גם בהתאמת המערכת להתפתחות העסק או לשינויים החלים בו. למערכותCRM אינטרנטיות כלי פיתוח קלים ומהירים, המאפשרים הוספה של מודולים וביצוע שינויים, ללא תלות בתהליכי פיתוח מייגעים וארוכים. תכונה זו, לצד הפונקציונליות הבסיסית של המערכת, מהווה יתרון תפעולי וכספי אדיר.
מאפיין נוסף של המערכות האינטרנטיות מהדור החדש הינו כלי דיווח קלים ואינטואיטיביים, המאפשרים למשתמשים להתמצא במערכת בקלות ולהפיק לעצמם דו"חות בחיתוכים השונים, בלי להיות תלויים בתוכניתנים.
יתרון חשוב נוסף של מערכת CRM אינטרנטית הינו הארכיטקטורה שלה, המאפשרת לה התממשקות קלה ומהירה עם מגוון עצום של עזרים, כגון טלפונים ניידים, מחשבי כף יד, תוכנת אאוטלוק ועוד. מערכות CRM אינטרנטיות משתלבות בקלות רבה עם רוב המערכות האינטרנטיות האחרות הבנויות בסטנדרטים פתוחים, וניתן לייבא ולייצא נתונים בפשטות בין המערכות השונות הקיימות בארגון.
כל הזכויות שמורות crm-software.co.il © 2011