ניהול פרויקטים הינו שם כולל לתפקיד מורכב ואחראי, הקיים במגזרים רבים במשק. תפקיד זה מתבצע לרוב בלוחות זמנים לחוצים ומחייב מעקב וניהול של פרטים רבים במקביל. רוב המשאבים המוקצים לפרויקט מוקצים גם לפרויקטים נוספים המבוצעים באותו זמן, ויש צורך לדאוג להקצאת משאבים אלו, לבקרה עליהם ולכימותם.
ניהול פרויקטים יכלול לרוב מרכיבים של ניהול משאבים פנים-ארגוניים וספקים חיצוניים, מעקבי שעות עבודה, בקרה על עמידה במשימות ויעדים, בניית תוכנית העבודה של הפרויקט, ניהולה ועדכונה, ניתוח הריווחיות של הפרויקט ומתן הוראות לחיוב הלקוחות אחת לתקופה או לפי התקדמות העמידה ביעדים. ברוב המקרים יכלול ניהול פרויקטים גם הוצאה של תכתובות רבות, כגון סיכומי ישיבות, תזכורות ליעדים ולוחות זמנים, והצגת סטאטוס הפרויקט בדו"חות, בגרפים ובמצגות בפני פורומים שונים.
חלק ממערכות ה-CRM הקיימות היום נותנות מענה גם לתחום ניהול הפרויקטים, באמצעות מודול ניהול פרויקטים שמובנה בהן וכולל כלים יעודיים, שמייעלים את עבודתו של מנהל הפרויקט ומאפשרים לו להציג את נתוני הפרויקט בצורה פשוטה וברורה. מודול ניהול פרויקטים הינו פתרון מעולה לארגונים רבים, כגון חברות יעוץ, בעלי מקצועות חופשיים, גופי תוכנה, חברות בנייה ועוד ארגונים, בהם העובדים מבצעים בו-זמנית מספר פרויקטים ויש צורך לתכנן מראש את הקצאתם, לתקצב אותם ולאסוף את דיווחי השעות שלהם פר פרוייקט, על מנת לחייב בהם את הלקוח.
1. דיווח שעות העבודה על ידי העובדים וריכוזן יהיה קל, פשוט ואינטואיטיבי יותר.
2. הבקרה על המשאבים שהושקעו בפרויקטים השונים תהיה קלה ומדוייקת יותר, ותאפשר לארגון לקבל החלטות מושכלות יותר בקבלת פרויקטים חדשים ובתמחורם בעתיד.
3. המערכת תאפשר ניהול טוב יותר של העובדים, והקצאת משימות נכונה ומאוזנת יותר.
4. מדידה מדויקת יותר של רווחיותם של פרויקטים תוכל להביא להגדרתם של פרויקטים כמרכזי רווח והפסד, דבר שיביא בהכרח להתייעלותם. בנוסף, החברה תוכל להפיק לקחים מפרויקטים לא רווחיים וליעל את תהליכי העבודה שלה או לחילופין להחליט שלא לקבל בעתיד פרויקטים נוספים כדוגמתם.
1. מודול ניהול פרויקטים תומך במגוון גדול של פרויקטים מסוגים שונים ומהווה פלטפורמה מתאימה לניהול פרויקטים, לרבות ניהול משימות, ניהול יומן, ניהול מסמכים ומיילים.
2. המודול הינו פלטפורמת ניהול פרויקטים, בה ניתן לבנות תוכנית עבודה של הפרויקט ולעקוב אחר התקדמות הביצועים בפועל מול התכנון. המערכת מאפשרת להקים פרויקט המורכב ממספר פעילויות, להגדיר מהם יעדי הפרוייקט וכן להקצות לפרוייקט משאבים ושעות עבודה. עם התקדמות הפרויקט ניתן לעקוב אחר תוכנית הפרויקט ולהשוותה אל ההתקדמות בפועל.
3. כלי לקליטת דיווחי השעות של עובדי החברה פר פרוייקט, ריכוזם והוצאתם בדו"חות שונים ובמגוון חתכים
4. סביבת עבודה קבוצתית, בה ניתן לחלוק מידע, לקבוע פגישות, לקיים דיונים, להפיץ סיכומי דיונים, לקבוע לוחות זמנים וכן הלאה. אפשרות מעניינת נוספת הקיימת במערכת הינה האופציה לשיתוף הלקוחות בסביבת העבודה הקבוצתית או בחלקים מסוימים ממנה, ובכך להגדיל את שיתוף הפעולה עימם ולאפשר להם לעקוב בעצמם אחר התקדמות הפרויקט.
5. חלק ממערכות ה-CRM עובדות בסינכרון מלא עם תוכנת האאוטלוק, ומאפשרות משלוח של חומרים המופקים במערכת ישירות למכותבים הרלבנטיים.
6. הפקת חיובים ללקוחות מדי תקופה או על פי עמידה ביעדים, כפי שהוגדר מראש בהסכם עימם.
7. הפקת מגוון גדול של דו"חות ניהוליים, המציגים את התקדמות הפרוייקט וכן את כמויות המשאבים, במונחי זמן וכסף, שהושקעו בו.
כל הזכויות שמורות crm-software.co.il © 2011