אנחנו נמצאים בעידן בו עולם חדש של שיווק נכנס לתמונה, עולם בו הלקוחות הם אלו הנמצאים בשליטה, ועל פי הצרכים והדרישות שלהם יישק דבר. בעולם זה, אחת הדרכים העיקריות להגיע לליבם של הלקוחות, הם מגוון פתרונות תוכנה לניהול עסק הנקראים גם CRM , הכוללים איסוף מידע מלקוחות קיימים, איתור וזיהוי צרכים, יצירת תקשורת דו כיוונית ומתן שירות המותאם ללקוח.
כיצד פתרונות תוכנה לניהול עסק או בשמם הנוסף תוכנת CRM יעילים לניהול המכירות?
CRM (Customer Relationship Management) הוא כלי לניהול מערכת יחסים עם לקוחות החברה. כחלק מתהליכי CRM פעילים, מתבצע איסוף וריכוז של מסד נתונים אודות לקוחות החברה. מידע זה, פתוח לכלל הגורמים המספקים שירות, והוא משמש בעיקר להתאמת המוצרים והשירותים לצרכי הלקוח.
תוכונות CRM או בשם הנוסף תוכנה לניהול עסק איכותית, כוללת גם ממשק לניהול אנשי הקשר של החברה, כולל מעקב אחר לידים פוטנציאליים, מכירות שהתבצעו, פגישות שלא צלחו ועוד כהנה וכהנה כלים המאפשרים למנהלים להיות מעודכנים בכל הנעשה בתחום המכירות בחברה, ולבחון האם ישנן הזדמנויות שהוחמצו או אסטרטגיות מכירה ושיווק שונות אותן יש להפעיל.
מערכת CRM- אפשרויות נוספות
מלבד האפשרות של מנהלי החברה לעקוב אחר הזדמנויות מכירה באמצעות מערכות CRM, ישנם שימושים נוספים שעשויים להועיל לתחום זה בעיקר, וביניהם:
- אחסון שמות וכתובות של לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים. מידע זה אידיאלי לצורך תיאום פגישות מכירה ויצירת לידים ממשיים, וכן לצורך יצירת קשר לוידוא שביעות הרצון של הלקוח.
- מעקב אחר ביצוע משימות- אם בעבר הייתה בידי סוכני המכירות אפשרות להתעלם או לגלגל הלאה משימה שהועברה אליהם, הרי שבאמצעות מערכת CRM ניתן בקלות לעקוב אחר ביצוע של המשימה.
- עמידה בלוח זמנים- המערכת אף מאפשרת התאמה של המשימות ללוח זמנים שנקבע מראש, וכן, משלוח התראות ומיילים לגורמים הרלוונטיים במקרה של חריגה מלוח הזמנים, כך שלא תהיינה הזדמנויות שהוחמצו.
- הנפקת דוחות- מערכות CRM או בשם הנוסף תוכנה לניהול עסק, טובות אף כוללות אפשרות להדפסת דו"חות הכוללים מרכיבים שנקבעו על ידי מנהלי הצוות/ החברה. דו"חות אלו מאפשרים מעקב כולל אחר מאמצי המכירות שנעשו והפוריות שלהם.
- קבלת מידע בזמן אמת- המערכת מאפשרת לנציגי השטח לעבוד מול נתונים המתעדכנים כל העת וכוללים מידע על הלקוחות איתם הם עתידים להיפגש. המידע נגיש באמצעים הטכנולוגיים השונים כמו המחשבים הניידים ומכשירי הסמארטפונים. הגישה המידית מקצרת את זמן התגובה ללקוח ומאפשרת מענה מהיר ורלוונטי.
- ניהול יומנים- ישנן מערכות CRM הכוללות יומן פגישות עסקי, המעודכן באופן מקוון הן על ידי נציג המכירות והן על ידי גורמים נוספים שתפקידם לתאם עבור הנציג פגישות ומשימות. היומן מקל על הנציג בתכנון סדר יום העבודה שלו.
כמו כן, מערכות CRM מאפשרות צפייה ומעקב אחר מאפייני הצריכה של הלקוחות, זאת בהתאם לרכישות קודמות שבוצעו, פניות בנושאים הקשורים במוצרים ושירותים, הפניות והערות של נציגים וכיוצא בזה. מידע זה משרת את תחום השיווק בתכנון מוצרים העונים על צרכי הלקוחות. התאמה של מוצר לצרכי הלקוח, הופכת כל מאמצי מכירה לפשוטים, יעילים ומוצלחים יותר.
כל הזכויות שמורות crm-software.co.il © 2011