הטמעת CRM
יישום והטמעה של תהליכי CRM בעסק, אינם כרוכים בהתקנת תוכנות בלבד. למעשה, הטכנולוגיה היא רק הצעד האחרון. בפועל, הטמעה נכונה ואפקטיבית של תהליכי CRM, כוללת מגוון מתודולוגיות ואסטרטגיות באמצעותן יש להחיל את התהליכים בקרב הגורמים השונים בארגון. רק לאחר ביצוע שלבים אלו, תיתכן הטמעה מלאה ומוצלחת של ה- CRM.
מהו CRM?
CRM - Customer Relationship management או בעברית ניהול קשרי לקוחות הוא מערך הכולל מגוון כלים וטכנולוגיות, שייעודם ניהול הקשר עם הלקוח, שיפור חוויית השירות שלו, וכתוצאה מכך, העלאת הרווחיות של העסק. כחלק מתהליכי ה-CRM, מתבצע איסוף נתונים אודות הלקוחות ואודות המאפיינים והרגלי הצריכה שלו. נתונים אלו מסייעים לגורמים השונים בחברה, לספק את השירות הנכון והמותאם ביותר ללקוח.
יעדים נוספים של מתודולוגיות ה-CRM הם לבנות קשים עם לקוחות קיימים, למשוך לקוחות חדשים, ולהחזיר לקוחות נוטשים, זאת תוך שימוש במינימום עלויות שיווק ושירות. על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר מפתרונות CRM אלו, יש לבצע מספר שלבים בתהליכי ההטמעה של המערכת.
הטמעת מערכות CRM
יישום יעיל של תהליכי CRM, בא לידי ביטוי ביצירת סינרגיה מושלמת בין הגורמים השונים בארגון ובין תהליכי העבודה והתפקידים שלהם. על מנת לעשות זאת, מומלץ להקפיד על מספר שלבים עיקריים:
שלב חשוב נוסף בהטמעת מערכת CRM, הוא בהדרכה כוללת של הגורמים השונים בחברה. הדרכה זו היא שתאפשר הבנה של התהליכים השונים במערכת, ומתן כלים ואסטרטגיות כיצד יש להשתמש בה בצורה היעילה והאפקטיבית ביותר.
כל הזכויות שמורות crm-software.co.il © 2011